השווקים לא אוהבים את "המלחמה הקרה" החדשה עם רוסיה

    שלום בידרמן No Comments on השווקים לא אוהבים את "המלחמה הקרה" החדשה עם רוסיה
    13:12
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on הגל נמשך: גם שטראוס מודיעה על העלאת מחירים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המלחמה הקרה החדשה היא עסק לא רווחי עבור רוסיה וגם עבור שאר העולם. משקיעים חוששים מאירוע בעל עצימות גבוהה יותר באוקראינה, אירוע שיכול להיגרר אף למלחמה – מילה כשלעצמה גורמת למשקיעים לברוח מהשוק אל עבר חופי המבטחים הקלאסיים כמו לדוגמה השקעה בזהב. כך אמרו במחלקת המחקר של יוטרייד בית השקעות.

    השווקים נמצאים כעת בסוג של צומת דרכים לגבי מציאת הכיוון בשוק. בארה"ב נתוני התעסוקה של השבוע הקרוב צפויים להיות חיוביים אך רוחות המלחמה עם רוסיה צפויים להעיב עליהם ועדיין לשמש קטליזטור לירידות כפי שהיה בסוף השבועה שעבר.

    שוק הסחורות מושפע גם הוא בצורה מהותית בשל הרגישות הגיאופוליטית. כבר עכשיו ראינו התחזקות מהותית של מחירי הסחורות שמגיעות מרוסיה כמו ניקל וחיטה. רוסיה היא יצרנית הניקל הגדולה בעולם ויצואנית החיטה החמישית בעולם.

    מקלט נוסף למשקיעים הוא הין היפני – שלא לשביעות רצונו של הבנק המרכזי ביפן, משקיעים ביפן ומרחבי העולם מוציאים את כספם בתקופה זו מהבורסה היפנית והסינית ורוכשים בו ינים יפנים. ין חזק מחליש את שוק המניות היפני ויוצר לחץ נוסף על הממשל היפני והבנק המרכזי שמשתוקקים לין חלש ולחילוץ המשק היפני מהדפלציה שהוא שקע לתוכה.

    חשוב לציין כי כמו בכל מלחמה, אין אחידות בתוך המחנות עצמם. באירופה נשמעים קולות למתן את הסנקציות על רוסיה בשל השותפות עם חברות רוסיות בתחומים שונים ובראשם חומרי הגלם שמגיעים מרוסיה כמו גז טבעי, נפט, חיטה וניקל. בניגוד לעבר, שבו העולם יכול היה להסתדר עם קיפאון מדיני וכלכלי במחצית העולם, הגלובליזציה יצרה תלות הדדית של גורמת לכולם להיות תלויים בכולם. כבר עכשיו, ההערכות אומרות כי הסנקציות על רוסיה והסנקציות שהיא משיתה בחזרה על חברות אמריקניות פוגעות בחברות אמריקניות ומהלך העסקים והמסחר במניות עם רוסיה לא נעשה בצורה תקינה ונחשב כיום להשקעה מאוד ספקולטיבית. חברות אשראי אמריקניות סופגות ירידות שערים בשל סנקציות נגד שמפעילים הרוסים כנגד הסנקציות האמריקניות

    הגברת הסנקציות על רוסיה צפויה לכלול איסורי כניסה למדינות והקפאת נכסים של אנשי עסקים ובכירים המקורבים לנשיא פוטין. המטרה של ארה"ב ואירופה היא ללחוץ על פוטין לסגת באמצעות לחץ מהבית. בינתיים הבנק המרכזי ברוסיה העלה את הריבית כשהוא רואה יציאת הון מהותית מרוסיה בהיקפים של מיליארדי דולרים.



    0 תגובות